Go to content
Menu

Eerlijke handel

Innovatie
Header afbeelding voor Eerlijke handel

Vandaag gaat de najaarseditie van de Fairtrade week van start! De campagneweek staat in het teken van eerlijke handel. Uit onderzoek blijkt dat de verkoop van - en dus de vraag naar - fairtrade producten toeneemt. Er is in de landelijke campagne veel aandacht voor supermarkten en wereldwinkels. Terwijl fairtrade juist versspecialisten een uitgelezen kans biedt. Je leest waarom.

Jij bent eindverantwoordelijk voor de keuzes in de producten die je in je versspeciaalzaak aanbiedt. Waar dit soort keuzes bij de supermarktgigant over allerlei schijven gaan, kan jij knopen snel doorhakken. Daarmee kan je bovenop de trend zitten en op die manier ben je je concurrent voor. Tegen de tijd dat de supermarkten in hun aanbod aan de vraag van de consument voldoen, zit jij al in hun systeem.

Voor steeds meer bedrijven is duurzaamheid een sleutel tot succes. Daarmee vang je drie vliegen in één klap: je klant krijgt wat hij wenst, je bedrijf groeit en handel wordt steeds eerlijker. Neem jij deze week nog een stap naar een (nog) eerlijkere voedselketen?

Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?