Go to content
Menu

Hoe de koe heette

Zakendoen
Header afbeelding voor Hoe de koe heette

De interesse van consumenten in de herkomst van een product neemt toe. Klanten willen weten waar een koe graasde, een bloemkool groeide en hoe het product is behandeld. Dat biedt kansen voor de versspecialist. Hoe die te benutten.

Door jezelf als productspecialist te profileren sta je 1-0 voor op de supermarkten. Waar de medewerker van een supermarkt de kennis, vakbekwaamheid en tijd niet heeft om de klant zorgvuldig over een product te informeren, kan een versspecialist dat wél waarmaken. De kennis heb je in huis, want als versondernemer heb je je gespecialiseerd in een product, en weet je waar de producten vandaan komen. Je hoeft je kennis alleen nog maar met je klanten te delen.  

Om tijd te besparen én je expertise te etaleren, kan je ook in tekst iets meer informatie geven dan je nu misschien doet. Op de productbordjes bijvoorbeeld, of op een krijtbord. Dat kost immers relatief weinig tijd en alle klanten worden van de productkennis voorzien. Vind je dit toch te tijdrovend? Er zijn kleine, creatieve ondernemers die voor weinig geld prachtige krijttekeningen maken.

Geef hier en daar een advies over de bereiding van het product, of adviseer een gerecht of  bijproduct zoals een goede wijn. Dit hoeft niet ingewikkeld; houd in je achterhoofd dat alles wat je zegt een extra is ten opzichte van wat de klant in de supermarkt krijgt. Daarbij kan iets voor jou als expert vanzelfsprekend zijn, maar grote kans dat het voor een klant nieuw is! En zelfs als dat niet zo is, is zo’n advies van meerwaarde: het voegt beleving toe aan het product én het biedt de klant persoonlijke aandacht! En zeg nu zelf: wat is er mooier dan over jouw expertise te vertellen?

‘De klant hecht meer waarde aan de aankoop van een product als er een verhaal bij hoort. Deel je kennis!’

Form icon

Geef je mening over Smaak in de Zaak

En help ons om nog meer van waarde te zijn voor versspecialisten als jij.

Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?