De ondernemer van de toekomst tot de slagerij verleiden

Het aantal slagerijen neemt af en een gebrek aan opvolging is daar de voornaamste oorzaak van. KNS-voorzitter Fred Karremans tijdens het KNS-inspiratiecongres over de kwestie. ‘We moeten onze slagerijen aantrekkelijker maken voor de ondernemer van de toekomst.’
De Food-ondernemer 2.0
KNS heeft al een eerste stap gezet om dit doel te realiseren. Samen met het SVO richtten zij de ondernemersacademie Food op. Hier worden jonge mensen met minimaal Hbo-niveau in een korte tijd opgeleid tot de nieuwe Food-ondernemer 2.0. Die is naast ambachtelijk vakman of –vrouw innovator, marketeer, financieel planner, organisator en manager. ‘’En u dacht dat u alleen maar slager was’’, aldus Karremans. De opleiding gaat in het derde kwartaal van start.

Op de koffie bij Gerard Zwetsloot
Verder deed de voorzitter namens de KNS de toezegging er – middels haar invloed in Den Haag - alles te doen om de regeldruk en eventuele extra kosten tot een minimum te beperken. Hij voegde daar het volgende aan toe: ''Deze activiteiten vinden vaak plaats in de luwte en de bereikte successen zijn niet altijd zichtbaar. Maar door deze manier van werken wordt de KNS als een serieuze en constructieve partner gezien.''

Consument eet minder vlees, maar vertrouwt slager

Dit gebeurt er op de markt van versspeciaalzaken
Geef je mening over Smaak in de Zaak
En help ons om nog meer van waarde te zijn voor versspecialisten als jij.