Go to content
Menu

De ondernemer van de toekomst tot de slagerij verleiden

Innovatie
Header afbeelding voor De ondernemer van de toekomst tot de slagerij verleiden

Het aantal slagerijen neemt af en een gebrek aan opvolging is daar de voornaamste oorzaak van. KNS-voorzitter Fred Karremans tijdens het KNS-inspiratiecongres over de kwestie. ‘We moeten onze slagerijen aantrekkelijker maken voor de ondernemer van de toekomst.’

De Food-ondernemer 2.0

KNS heeft al een eerste stap gezet om dit doel te realiseren. Samen met het SVO richtten zij de ondernemersacademie Food op. Hier worden jonge mensen met minimaal Hbo-niveau in een korte tijd opgeleid tot de nieuwe Food-ondernemer 2.0. Die is naast ambachtelijk vakman of –vrouw innovator, marketeer, financieel planner, organisator en manager. ‘’En u dacht dat u alleen maar slager was’’, aldus Karremans. De opleiding gaat in het derde kwartaal van start.

Lees ook
Op de koffie bij Gerard Zwetsloot thumbnail

Op de koffie bij Gerard Zwetsloot

Reportage van een bezoek aan de gesloten slagerij van Gerard en Greet Zwetsloot.   Het winkelbordje van Scharrelslagerij Zwetsloot hangt inmiddels een maand lang op ‘gesloten’. Van de voo…

Verder deed de voorzitter namens de KNS de toezegging er – middels haar invloed in Den Haag - alles te doen om de regeldruk en eventuele extra kosten tot een minimum te beperken. Hij voegde daar het volgende aan toe: ''Deze activiteiten vinden vaak plaats in de luwte en de bereikte successen zijn niet altijd zichtbaar. Maar door deze manier van werken wordt de KNS als een serieuze en constructieve partner gezien.''

Lees ook
Consument eet minder vlees, maar vertrouwt slager thumbnail

Consument eet minder vlees, maar vertrouwt slager

KNS-voorzitter Fred Karremans over de doorzettende trend onder consumenten om steeds minder vlees te eten.In het kort: De trend om minder vlees te eten zet door en dwingt ons creatiever met on…
Lees ook
Dit gebeurt er op de markt van versspeciaalzaken thumbnail

Dit gebeurt er op de markt van versspeciaalzaken

Smaak in de Zaak bracht de markt van versspeciaalzaken in Nederland voor je in kaart! Vis- en kaasspeciaalzaken behoren tot de grootste groeiers, het aantal slagerijen en groentespeciaalzaken …
Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?