Go to content
Menu

STERK STATEMENT BRANDT & LEVIE NA 'WEEK ZONDER VLEES'

Dierenwelzijn
Header afbeelding voor STERK STATEMENT BRANDT & LEVIE NA 'WEEK ZONDER VLEES'

Brandt & Levie geeft een mooi voorbeeld in positieve marketing met als aanleiding: De Nationale Week Zonder Vlees. Inspirend, als je het ons vraagt.

Het statement van Brandt & Levie:

De Week Zonder Vlees is voorbij. Tijdens deze week heeft hopelijk iedereen stil gestaan bij zijn of haar vleesconsumptie. Ons advies: vlees hoeft niet elke dag maar wanneer je het eet, kies dan voor beter vlees. Hieronder onze 5 tips voor het kiezen van beter vlees:

  • Kies voor natuurvlees of biologisch vlees, van dieren die een goed leven hebben gehad.
  • Haal het vlees bij een verkooppunt dat goed is geïnformeerd over de herkomst. Zoals een slagerij, specialistische supermarkt of direct bij de boer. Bij onze boer Sander van @sandershof haal je vlees van zijn eigen varkens. Korter en transparanter kan de keten bijna niet!
  • Gebruik vlees als smaakmaker in plaats van als hoofingrediënt. Een klein stukje pancetta door de ribollita of bouillon als smaakmaker in een soep of risotto.
  • Hanteer het ‘van kop tot kont’ principe en eet ook de incourante delen van het dier. Kies eens voor delen die je normaal niet zou serveren of trek er een mooie bouillon van.
  • Varieer! Door onze geitenkaas consumptie worden er veel geitenlammeren geboren. Een groot deel hiervan zijn bokjes, die worden vaak vernietigd. Zo zijn er nog tal van voorbeelden, kies dus eens voor dubbeldoel koe of geitenbokjes van @bokkenbunker .

    #tips #betervleeseten#goedgehoudendieren #worstmakers #debokkenbunker#sandershof #nadeweekzondervlees#bewustwording
Alt text
Lees ook
‘EEN KOE DIE JE GOED BEHANDELT, GEEFT 'T NETJES TERUG' thumbnail

‘EEN KOE DIE JE GOED BEHANDELT, GEEFT 'T NETJES TERUG'

We vroegen de mannen van Slagerij Knobbout in Tiel naar de kracht van hun slagersbedrijf.Bovenstaand een exemplaar uit het bedrijfsarchief van Slagerij Knobbout. De foto werd in de jaren 50 ge…

Vorige week publiceerden de worstmakers het volgende:

'Hoe wij als worstmakers denken over de Nationale Week Zonder Vlees? Top initiatief! Al is het vanuit een andere invalshoek, hebben we beide dezelfde missie: meer bewustwording creëren ten opzicht van onze vleesconsumptie.

Brandt & Levie

Meer dan 8 jaar geleden reisden we door Italië waar we zagen dat veel worst daar gemaakt werd van Nederlandse bio-industrie varkens. Onbegrijpelijk! Eenmaal terug in Nederland begonnen we Brandt & Levie om zo mensen te inspireren om beter vlees te eten.'

Lees ook
Dit is het modderbad van het jaar! thumbnail

Dit is het modderbad van het jaar!

Biologische varkenshouder Bas Antonissen uit het Brabantse Rucphen wint de Modderpoelverkiezing 2018. Een reportage aan het modderbad.De race ging tussen hem en boer Niels van Engelen uit Elsh…
Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?