Go to content
Menu

WAAROM HET DE TIJD IS VOOR VEGETARISCHE PRODUCTEN

Innovatie
Header afbeelding voor WAAROM HET DE TIJD IS VOOR VEGETARISCHE PRODUCTEN

Van slagerij tot traiteur: Waarom het de tijd is voor vegetarische producten in de slagerij.

Het is tijd om in te springen op de vegetarische trend. En omdat we begrijpen dat jij daar als slager of visspecialist niet om staat te springen, komen we met zes argumenten om je te overtuigen.  

MET DE TIJD MEE

  • Ook als je klanten niet vegetarisch zijn, is het goed dat zij weten dat je een eigentijds bedrijf runt. Daarvoor is het belangrijk te laten zien dat je op de hoogte bent van trends in consumentenbehoeften. Een toonaangevende behoefte is het eten van vlees in minder grote hoeveelheden, aangevuld met vegetarische bijgerechten. 

BIJVERKOOP

  • Ook de vleesliefhebbers eten steeds vaker één of een aantal dagen vegetarisch. Laat je die dagen invullen door je concullega ’s, of verbreed je je aanbod?
  • Vegetariërs hebben ook behoefte een kwalitatief hoogwaardige maaltijden. Verover ook hun harten met de kwaliteit die jij te bieden hebt.
  • Door trends vooruit te zijn, blijf je als bedrijf toekomstbestendig. Bereid je ook voor op een scenario waarin de vleesconsumptie verder terug loopt. Wat heb je te verliezen? Met een chef-kok in dienst in het de moeite niet om elke week een vegetarische maaltijd te maken en aan te bieden.  
  • Met het toevoegen van vegetarische producten aan je aanbod, verbreed je je vakgebied. Jij bent geen vleesdeskundige, maar specialist op het gebied van vers, kwalitatief hoogstaand, lekker en goed eten.  

ALS EEN SERVICE

Nog steeds niet overtuigd?

  • Biedt de vegetarische producten dan als serviceproduct naar je vlees-liefhebbende klanten. Want ook zij zullen mensen in hun omgeving hebben die vegetarisch eten. Wellicht heeft een vaste klant een vegetarische dochter en bespaar je haar met een vegetarische maaltijd veel gedoe. Of bij een cateringpartij zijn drie vegetarische gasten, waar de gastdame of heer anders via een andere aanbieder iets voor moet verzorgen.  

In onderstaande video een compilatie van versspecialisten die over vegetarische producten in de slagerij, vertellen. Aan het woord: Suzan en Gerard Steltenpool (Keurslagerij Steltenpool – Hoevelaken) & Menno en Marcel Horneman (Marcel’s – Zandvoort.)   

Lees ook
DE TOEKOMSTVISIE VAN DE MANNEN VAN MARCEL'S thumbnail

DE TOEKOMSTVISIE VAN DE MANNEN VAN MARCEL'S

Daar waar een nieuwe generatie staat te popelen om een versspeciaalzaak voort te zetten, vraagt Smaak in de Zaak natuurlijk naar de toekomstplannen voor het bedrijf. Dit keer aan het woord: Ma…
Lees ook
DE TOEKOMSTVISIE VAN SUZAN STELTENPOOL thumbnail

DE TOEKOMSTVISIE VAN SUZAN STELTENPOOL

Binnen enkele jaren zal Suzan Steltenpool de slagerij van haar ouders, in Hoevelaken, overnemen. We stelden haar de vraag hoe ze de toekomst van de slagerij voor zich ziet.'We moeten onze klan…
Form icon

Geef je mening over Smaak in de Zaak

En help ons om nog meer van waarde te zijn voor versspecialisten als jij.

Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?