Go to content
Menu

HEDENDAAGSE DELICATESSENZAAK: WOARST

Inspiratie
Header afbeelding voor HEDENDAAGSE DELICATESSENZAAK: WOARST

Een nieuw gevestigde, fysieke winkel met een jong klantenbestand en opvallende populariteit op social media. Dat is het verhaal van WOARST Delicatessen, in Arnhem. Smaak in de Zaak ging er langs en sprak met eigenaar Matthias Peuser.  

Lekker eten is zijn passie. Dat verrast niet met een horeca-carrière als die van Peuser. Hij werkte onder meer als chef-kok in het London Hilton Hotel en op de cateringafdeling van het beroemde warenhuis: Harrods. In London liet hij zich inspireren door de Italiaanse delicatessenzaken, jaren later opende hij zijn eigen authentieke variant, in Arnhem.  

WOARST delicatessen is een mooi voorbeeld van een fysieke winkel, die het overgrote deel van zijn succes aan hun activiteit op social media te danken heeft. Met een jong klantenbestand als gevolg. Die overigens voor het gros uit mannen bestaat. 

Wij zeggen altijd; wij zijn de mannenopvang. Naast ons zit een porseleinenwinkel, die is voor de dames.  

Matthias Peuser

Peuser bekijkt inmiddels de mogelijkheden om zijn winkelconcept tot een Franchise-model te maken. Hij ontving al een aanvraag voor het openen van een filiaal in Haarlem. ‘’Dat dit na een jaar al aan de orde is, maakt mij heel erg trots.’’

Lees ook
Tips van Butcher Björn: Eigentijds ondernemen thumbnail

Tips van Butcher Björn: Eigentijds ondernemen

In onze nieuwe rubriek Tips van Butcher Björn geeft onze nieuwe ambassadeur en eigenaar van Slagerij Björn van Koppen jou tips over het vak! Deze keer tips over eigentijds ondernemen!Onderst…

MEER TIPS VAN WOARST: INSTAGRAM 

  • Test met de berichten die je deelt op Instagram. Het soort bericht dat het beste wordt ontvangen en het meest oplevert, herhaal je. De posts die ik op Instagram plaats, kunnen automatisch op Facebook worden doorgeplaatst.
  • Zorg dat je een duidelijke lijn trekt in het verhaal dat je over je producten vertelt.
  • Soms moet je ook zo vrij zijn om jezelf in beeld te laten zien. Dan gaat het nog wel steeds over je producten, maar dan persoonlijker. Breng jouw passie over. Daar kan je jezelf mee onderscheiden van de grote supermarkten.
Form icon

Geef je mening over Smaak in de Zaak

En help ons om nog meer van waarde te zijn voor versspecialisten als jij.

Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?