Go to content
Menu

Zo versla jij de supermarkt

Inspiratie
Header afbeelding voor Zo versla jij de supermarkt

Punten waarop jij het als versspecialist kan winnen van de supermarktketens.

Veel consumenten schaffen tegenwoordig kant en klare maaltijden aan bij de supermarkt. Hiermee verliezen zij het contact met het eten. Daartegenover staat de trend dat steeds meer consumenten willen weten waar hun producten vandaan komen, wie de producent is en wat eraan de producten toegevoegd wordt.

Volgens Visspecialist Jelle de Jong is het voor de consument belangrijk dat zij nog af en toe een verse vis in hun handen hebben en zelf thuis aan de slag gaan met het snijden van deze vis. Volgens hem krijg je dan meer waardering voor wat je eet en waar het vandaan komt.

Slager Daan Spijkerman is ervan overtuigd dat de versspecialist het kan winnen van de supermarkten op persoonlijke aandacht. "Wij staan zelf achter de toonbank; de consument ziet ons gezicht. Ze zien wie de producten geproduceerd hebben en wij kunnen al hun vragen beantwoorden."

Een andere trend is dat consumenten weer meer tijd nemen voor het bereiden van hun maaltijden. Deze consument kan je enthousiast maken door hen van advies te voorzien en hen te leren hoe je van de mooie, verse producten uit een versspeciaalzaak kan genieten. 

'Voordat een bepaalde supermarktketen nog maar van een innoverend product gehoord heeft, kan dat product bij een jou al in de winkel liggen'

Ook op het gebied van innovatie ligt er nog tal van kansen. Supermarktketens hebben rekening te houden met veel verschillende factoren, wanneer zij bijvoorbeeld een nieuw product in hun assortiment willen opnemen. Versspeciaalzaken daarentegen zijn over het algemeen veel flexibeler. Voordat een bepaalde supermarktketen nog maar van een innoverend product gehoord heeft, kan dat product bij jou al in de winkel liggen. 

"Voor een klant is het uniek dat wij de producten zelf vers in de winkel snijden", zegt slager Dennis Gillissen. Dit maakt de relatie van de klant met de versspecialist een stuk persoonlijker dan de relatie met een supermarktmedewerker. "Klanten vinden het prettig dat ze hun wensen meteen kunnen afstemmen met de versspecialist." Je kan de klant van persoonlijk advies voorzien. En laat die persoonlijke aandacht cruciaal zijn om het vetrouwen van de klant te winnen.

Delen
Aanmelden nieuwsbrief
Vind je dit artikel interessant?